Esittelyssä taittaja Rakel Halmesvaara

Teksti: Pinja Mustajoki

Rakel HalmesvaaraGraafisen alan opiskelija Rakel Halmesvaara on Vegaian talvinumeron taittaja ja toimituskunnan jäsen.

Miten päädyit taittamaan Vegaian talvinumeron?

– Sattumalta, kun ilmoitin toimituskunnalle opiskelevani graafista alaa. Ehdotin, että voin tarvittaessa tehdä taittoon tai kuvitukseen liittyviä juttuja. Silloin sattui olemaan tarvetta taittajalle, joten otin työn ilolla vastaan.

Viimeisen Vegaia-lehden kansiMikä sai sinut aikanaan liittymään Vegaaniliiton jäseneksi?

– Olin ollut vegaani muutaman vuoden. Seurasin liittoa jo Facebookissa, ja tulin sitten johonkin tapaamiseen katsomaan, mikä on homman nimi. En ollut aiemmin juurikaan ollut muiden vegaanien kanssa tekemisissä, ja heidän kanssaan hengailu tuntui niin mieleiseltä ja kodikkaalta, että halusin liittyä myös liittoon. Vegaanina totta kai tunnen myös velvollisuutta tukea Suomen ainoaa vegaanijärjestöä.

Miltä tuntuu taittaa viimeinen paperisena ilmestyvä Vegaia?

– Aika haikealta, olen todella otettu tästä pestistä. Toivon, että työni tekee kunniaa Vegaialle ja että lehti on lukijoille mieluisa.

Artikkeli on ilmestynyt alunperin Vegaian numerossa 4/2014.