Kirjaesittely: Vegetarian Visitor – Where to stay and eat in Britain 2012

Riina Simonen

Kansikuva

Kirjaesittely: Vegetarian Visitor – Where to stay and eat in Britain. Annemarie Weitzel. Jon Carpenter 2012.

Sympaattinen, englanninkielinen kirjanen opastaa kasvissyöjäystävällisiin matkailukohteisiin Englannissa, Walesissa ja Skotlannissa. Tätä lukiessa alkaa kovasti tehdä mieli Iso-Britannian kierrokselle: miten paljon vegaaniystävällisiä ravintoloita ja kahviloita saarivaltioista löytyykään! Houkuttelevinta on mielestäni kasvissyöjille suunnatut hotellit ja majatalot, joita on yllättävän paljon. Esimerkiksi Pohjois-Walesista löytyy historiallisesta vesimyllyrakennuksesta kunnostettu majatalo, joka tarjoaa mahdollisimman luomua ja reilua kasvisruokaa. Luoteis-Englannissa voi näköjään majoittua linnamaiseen, vegetaariseen viiden tähden hotelliin maaseudun rauhassa. Tämä vain joitakin esimerkkejä mainitakseni.

Oppaan lopussa on listattuna paikallisten kasvissyöntiä edistävien järjestöjen yhteystiedot. Tätä lukiessa ei voi välttyä matkakuumeelta!

Kirja löytyy Vegaaniliiton kirjastosta.

Artikkeli on ilmestynyt alunperin Vegaian numerossa 1/2012.