Esittelyssä ekologinen Ole Hyvä Luonnontuote

Teksti: Pekka Hokkanen
Kuvat: Ole Hyvä Luonnontuote

Esittelemme erään suomalaisen, täysin vegaanisen ja ekologisen yrityksen nimeltään Ole Hyvä Luonnontuote. Monelle varmaankin jo entuudestaan tuttu firma on juuri avannut muun muassa uuden nettikaupan, josta tuotteet ovat nyt helposti saatavilla.

Minkälainen on yrityksenne historia?

OHL: Ole Hyvä Luonnontuote on perustettu vuonna 2005. Osalla työntekijöistä on yli 20 vuoden kokemus ympäristöystävällisten pesuaineiden valmistamisesta. Perustamisen aikaan Suomessa vain harva kiinnitti huomiota ostamiensa tuotteiden ympäristövaikutuksiin. Ole Hyvä Luonnontuotteen toiminta-ajatuksena oli tarjota juuri tällainen pesuaine kodin jokapäiväiseen käyttöön.

Kertoisitko jotakin yrityksenne arvoista?

OHL: Ole Hyvä Luonnontuote on kokonaiseettinen yritys. Valmistamme tuotteita, jotka tukevat luonnon monimuotoisuuden säilymisen siten, että ne hajoavat sinne sataprosenttisesti. Kiinnitämme luontoarvojen säilymiseen huomiota myös tuotannossa. Valmistustilat lämpiävät maalämmöllä, sähkö on ekoenergiamerkillä sertifioitua tuulisähköä ja yrityksen autokin kulkee biokaasulla. Pidämme tärkeänä, ettei tuotteemme sisällä eläinperäisiä raaka-aineita. Vegaanisertifikaatti myös takaa tuotteissamme sen, ettei tuotteita tai raaka-aineita ole testattu eläinkokein. Tuotteemme ovat myös Avainlippu-sertifioituja.

Kertoisitko yleisesti tuotteistanne?

OHL: Tuotteemme sisältävät kasviperäisiä raaka-aineita. Tuoksut ovat peräisin eteerisistä öljyistä. Ne ovat miellyttävän tuoksuisia, eikä tuoksu käy päälle, kuten monissa synteettisissä hajusteissa. Hygieniatuotteet ovat hellävaraisia ja ihoa kosteuttavia. Ne sopivat aivan kaikille ihmisille. Kaikki tuotteet löytyvät hajusteettomina ja ne sopivat myös allergikoille. Myös lapsiperheet suosivat tuotteitamme.

Mistä tuotteitanne voi hankkia?

OHL: Tuotteitamme saa ekokaupoista kautta maan ja useista luontaistuotekaupoista. Olemme juuri avanneet uuden nettikaupan, jonka valikoimasta löytyy koko yrityksen tuotevalikoima sekä runsaasti erilaisia pakkauskokoja. Saatavuus on nyt siis todella helppoa ja tilaaminen onnistuu vaikkapa rennosti kotisohvalta.

ShampooKarpaloshampoo on yksi Ole Hyvä Luonnontuotteen suosituimmista tuotteista. Mikä on ollut suosituin tuotteenne ja onko uutuuksia tulossa?

OHL: Karpaloshampoo sekä turveshampoo ovat hygieniatuotteista suosituimmat. Pesuaineissa pyykinpesuaineet sekä astianpesuaineet ovat suosituimmat. Uutuutena, tai uusvanhana tuotteena, on hajusteeton ksylitoli-kosteusvoide, joka sopii koko keholle. Myös tuoksuva versio on tulossa, samoin käsivoide jossakin vaiheessa.

Minkälaisia tulevaisuuden suunnitelmia Ole Hyvällä on?

OHL: Niitähän riittää, mutta lähiaikoina muutamme raaka-aineita. Vaihdamme kasvikunnan eksoottiset raaka-aineet kotimaisen kasvikunnan vaihto-ehtoihin. Myös ulkoasua muutetaan selkeämmäksi.

Terveisiä Vegaian lukijoille?

OHL: Kiitoksia teille kaikille, moni teistä on Ole Hyvän uskollinen asiakas.

Nettisivut: olehyvaluonnontuote.fi

Artikkeli on ilmestynyt alunperin Vegaian numerossa 2/2014.