Alpro Creamy -tuotteet

Kuluttajanurkka 1/2012

Mikko Suomalainen

Alpro Soyan kevään uutuuksiin kuuluu sekä uusia soijajogurtteja että vegaaninen vaihtoehto kermavaahdolle. Uutuustuotteiden lisäksi Alpron tuotesarja kokee keväällä visuaalisen uudistuksen.

Mild & Creamy -jogurtit ovat maultaan tuotesarjan aiempia jogurtteja miedompia ja raikkaampia sekä koostumukseltaan täyteläisempiä. Makuvaihtoehtoja ovat maustamaton, vanilja ja mustikka, ja tuotteita myydään 750 ml:n uudelleen suljettavissa pakkauksissa. Fruity & Creamy on 2x110 ml:n pakkauksissa myytävää, persikalla maustettua herkuttelujogurttia. Edellä mainitut tuotteet ovat vitamiinirikastettuja ja ne on valmistettu ilman keinotekoisia väri-, makeutus- ja säilöntäaineita.

Delizione-suklaaVispautuvaa Airy & Creamya käytetään vispikerman tavoin ja se sopii täten muun muassa täytekakkuihin tai vaikkapa lettujen ja marjojen kera. Tuote sisältää rasvaa 25,5 g/100 g ja pakkauskoko on 250 ml.

S-Ryhmän Rainbow-uutuuksiin lukeutuvat muun muassa 400 g:n pakkauksessa myytävä Aurinkopuuro, joka on hedelmäsoseilla ryyditettyä vispipuuroa, sekä tummat Delizione-suklaat. Jälkimmäisen makuvaihtoehtoina ovat minttu ja vadelma & rusina ja niitä myydään 100 g:n levyinä.

Gluteeniton Maailma Luomu -tuotesarjaan kuuluu yhdeksän erilaista jauhoseosta, joista voi valmistaa esimerkiksi kasvispihvejä, vohveleita tai vuokaleipää. Tuotteita markkinoi Oriola.

Keijun Soygurt -kasvimaitotuotteet löytyvät nykyään Nordic Soygurt -tuotemerkin alta. Tuotesarjaan kuuluu tällä hetkellä kaura- ja soijajuomaa sekä neljää eri makuista jogurttia.

Panda-lakritsiKevään muihin vegaanisiin elintarvikeuutuuksiin kuuluvat muun muassa Pandan Natural Blueberry -lakritsit, joita myydään sekä pussissa että patukkana, ja Kantolan Ballerina Mustikka -keksit.

Kansainväliseltä eläinkokeettoman kosmetiikan Humane Cosmetic Standard -listalta on jouduttu poistamaan neljä kansainvälistä kosmetiikkayritystä: Caudalie, L’Occitane, Mary Kay ja Yves Rocher. Syynä ovat epäselvyydet Kiinan viennin kanssa: kosmetiikan testaaminen eläimillä on Kiinassa pakollista, eikä toistaiseksi ole tietoa siitä, että edellä mainitut yritykset olisivat Kiinan osalta vapautettu kyseisestä velvoitteesta. Lähde: Animalia.fi