Kuluttajanurkka 3/2012

Mikko Suomalainen

Pouttu Onni Tofu kasvisnakki on kotimainen soijanakki, joka sisältää proteiinia 11 g sataa grammaa kohden. Pakkauskoko on 280 g ja yhdessä pakkauksessa on seitsemän nakkia. Tuote tulee jo ennestään markkinoilla olevan Tofu kasvisgrillerin rinnalle.

Findus Quinoa Salad on valkosipulilla, chilillä ja sitruunalla maustettu kasvisateria tai lisäke. Tuotetta suositellaan lisäkkeeksi esimerkiksi falafel-pyöryköille tai kasvispihveille ja sitä myydään 600 g:n pakkauksessa. Niin ikään lisäkkeeksi sopii Pirkan kesäinen raastesalaatti, joka on sekoitus porkkana-, kaali- ja ananasraastetta. Pakkauskoko on 300 g.

Salmiakki PowermixPandan makeisuutuuksiin kuuluvat Natural Strawberry Liquorice, joka on mansikan makuista lakritsia, sekä suklaan ja päärynänmakuiset Pepe Choco- ja Perry-täytelakut. Ensin mainittua myydään 125 g:n pussissa, täytelakuja 22 g:n pakkauksissa. Rainbow Salmiakki Powermix on sekoitus kovia salmiakkimakeisia, joiden sisällä on vahvanmakuista salmiakkijauhetta. Pakkauskoko on 150 g.

Chipsters Luomu Lastut ovat uusi snacks-tuotesarja, jonka makuvaihtoehdot Merisuola, ChiliGrilli ja Juures ovat vegaanisia. Juureslastuja myydään 75 g:n, muita 150 g:n pussissa.

OATrim-tuotteetOATrim-painonhallintajuoma on kaurapohjainen ja glukomannaanikuitua sisältävä tuote, joka lisää kylläisyyden tunnetta ja näin auttaa painonhallinnassa. Tuote on makeutettu kalorittomalla stevia-uutteella. Makuvaihtoehtoja ovat Marjamix, Omena-kaneli ja Ananas-appelsiini. Pakkauskoko on 400 g.

Turusta käsin toimiva Vegetukku on laajentanut toimintaansa avaamalla myymälän myös Lappeenrantaan. Myymälä sijaitsee osoitteessa Koulukatu 15.