Majoitusvinkkejä VeggieHotelsista

Teksti: Pinja Mustajoki

Olisiko ihana yöpyä ulkomailla niin, että voisi poimia aamupalapöydästä lautaselleen mitä tahansa? Vuonna 2011 perustettu VeggieHotels on internetpalvelu, joka auttaa vegetaristeja ja vegaaneja majapaikan löytämisessä.

Palvelun avulla voi etsiä vegaaniystävällisiä hotelleja, hostelleja ja majataloja esimerkiksi maanosan ja maan mukaan. Haun voi myös rajata koskemaan vain täysin vegaanisia majapaikkoja. Vaihtoehtojen runsaus yllättää: esimerkiksi Ison-Britannian ja Saksan kohdalla majoitusvaihtoehtoja on kymmeniä ja Ruotsistakin palveluun on listattu viisi erityisesti vegaaneille tai vegetaristeille sopivaa majoituspaikkaa. Suomi loistaa VeggieHotelsissa vielä toistaiseksi poissaolollaan.

Osa kohteista on esitelty monipuolisesti kuvien kera. Tavanomaisten hotellipalveluiden ohella kunkin paikan kohdalla on listattu erityisesti kasvisruokailijoita kiinnostavat tiedot, kuten paikan vegaanisuus- ja luomuaste sekä ruokavaliovaihtoehdot, kuten raakaruoka tai gluteeniton ruokavalio.

Jos matkakuume ei muuten ota noustakseen, niin viimeistään VeggieHotelsin vaihtoehtoja selaillessa ulkomaiden kohteet alkavat siintää silmissä. Sivusto on erittäin hyödyllinen yöpymisvaihtoehtoja kartoitettaessa. Monet palvelun kohteista sijaitsevat suurkaupunkien ulkopuolella, joten Veggie- Hotelsin avulla voi päätyä matkailemaan paikkakunnille, jotka muuten jäisivät näkemättä.

www.veggie-hotels.com

Artikkeli on ilmestynyt alunperin Vegaian numerossa 3/2014.

Vegaaniliitto Instagramissa