Eläinkokeet ehkä pakollisiksi Yhdysvalloissa kosmetiikan testauksessa

Samalla kun maailmanlaajuinen trendi on vähittäinen luopuminen eläinten käyttämisestä eri tuotteiden testauksessa, tekee Yhdysvallat päinvastaisen liikkeen.

Tämä aiheuttaa ongelmia monille pienille ja riippumattomille vegaanisen sekä eläinkokeettoman kosmetiikan valmistajille.

The Safe Cosmetics and Personal Care Products Act of 2013 (SCPCPA) -nimikkeellä kulkevan kampanjan tarkoituksena on uudistaa kosmetiikkateollisuuden lainsäädäntöä. Vaikka lopullinen tarkoitus on näennäisesti vaihtoehtojen kehittäminen eläinkokeista luopumiseksi, käytännön toimet edellyttäisivät takapakkia ja päinvastoin eläinkokeiden määrän kasvattamista ensimmäisen kymmenen vuoden sisällä.

SCPCPA:n läpivieminen tarkoittaisi minimissään miljoonan ja enimmillään jopa päälle 11 miljoonan eläimen käyttöä eläinkokeissa.

Kuluttajalla tulee olemaan tärkeä rooli tässäkin taistelussa. Aktiivinen osallistuminen kulutustottumusten kautta sekä lainsäätäjiin vetoaminen ovat avainasemassa.

Lähde: http://www.logicalharmony.net/animal-testing-soon-required-law-united-states/#axzz3GuKyqvP8

Artikkeli on ilmestynyt alunperin Vegaian numerossa 1/2014.