Intia kieltää delfinaariot

Intian ympäristöministeri Jayanthi Natarajan ilmoitti viime viikolla maansa hallituksen kieltävän delfinaarioiden rakentamisen Intiaan. Kielto on odotettu ja se vahvistaa maassa pitkään vallinneen käytännön. Ympäristöministeriöstä kerrotaan, että huomattavan älykkyytensä vuoksi delfiinejä täytyisi pitää "ei-ihmismäisinä persoonina", joille pitäisi myöntää omat erityiset oikeutensa. Useat eläinsuojelujärjestöt ovat kampanjoineet delfinaarioiden kiellon puolesta vuosia ja mm. vuonna 2010 silloiselle ympäristöministerille lähetettiin lähes 100 delfiinitutkijan, kansalaisjärjestön ja muiden tukijoiden allekirjoittama kirje, jossa pyydettiin delfinaarioiden ja delfiinien maahantuonnin kieltoa. Yli miljardin asukkaan Intia näyttänee huomattavaa esimerkkiä muulle maailmalle delfiinien ja valaiden suojelussa.

Lisätietoa:
Verkkouutiset: http://www.verkkouutiset.fi/ulkomaat/Intia-delfiinit-3728
WDC: http://uk.whales.org/blog/cathywilliamson/2013/05/india-announces-dolphinarium-ban

Vegaaniliitto Instagramissa