Vapaaehtoistehtävät

Avainsanat: ,

Vegaaniliitto toimii vapaaehtoisvoimin

Vegaaniliiton tarkoitus on tehdä veganismista tunnetumpaa, hyväksytympää ja helpommin lähestyttävää, sekä toimia luotettavana vegaaneja edustavana asiantuntijajärjestönä. Toimimme eläinten, ympäristön ja ihmisten hyväksi.

Toimintaamme kuuluu julkaisutoimintaa verkkosivujen, julkaisujen ja sosiaalisen median muodossa. Teemme kannanottoja ajankohtaisiin kysymyksiin liittyen ja tuotamme asiantuntevaa tutkittuun tietoon pohjaavaa ravitsemustietoa maksutta kaikkien saataville. Vegaaniliitto osallistuu tapahtumiin ja myös järjestää niitä. Olemme mukana keskusteluissa ja pyrimme vaikuttamaan kuluttajiin, päättäjiin ja kaupallisiin toimijoihin.

Vapaaehtoiset, aivan tavalliset ihmiset, ovat järjestön tärkein voimavara – ilman asialle omistautuneita ihmisiä Vegaaniliittoa ei olisi olemassa.

Mikäli kaipaat mielekästä tekemistä tärkeiden asioiden parissa ja sinulla on hieman aikaa, ole yhteydessä! Mitään erityisiä taitoja sinulla ei tarvitse olla, kaikille löytyy tekemistä.
yhteydenotot: [email protected]

Alle on listattua muutamia tehtäviä joihin erikseen haemme osaajia.

Topakka projektijohtaja esitetyöryhmään

Meillä on kirjoittajia, meillä on reseptejä, meillä on valmista materiaalia ja jengiä joka voi tehdä sitä lisää. Meillä on ajatuksia (jos sinulla ei ole vielä parempia) siitä millaisia esitteitä Vegaaniliiton kannattaisi painaa. Meillä on jopa taittajia, ja painatuksen osaajia, sekä hiukan budjettia painokuluihin. Mutta meiltä puuttuu hän, joka kokoaisi yhteen, potkisi töihin, innostaisi ja opastaisi tätä porukkaa niin, että toisesta päästä putkahtaisi houkuttelevaa, painokustannuksiltaan edullista jakomateriaalia tapahtumiin ja tilaisuuksiin!

Kuinka suurta panosta sinulta toivomme? Aloita yhdestä esitteestä, ja tsekkaa kuinka raskas kivireki tällainen projekti olisi, vai syntyykö hyvätkin synergiat ja flow’t. Arvioitu työpanos yhdelle esitteelle on noin paria kymmentä tuntia, ja ajanjaksoksena kenties 1-2 kuukautta. Vaikeintahan on saada kaikki osat liikkumaan samaan aikaan samaan suuntaan!

IT-vahvistuksia

Vegaaniliitolla olisi tarve nykyaikaistaa jäsenrekisteriä ja muitakin toimintoja, joiden avulla voimme paitsi helpottaa vapaaehtoisten taakkaa, myös palvella paremmin jäseniämme.

Tällä hetkellä suurin tarpeemme olisi helppokäyttöisen ja WordPress yhteensopivan tietokannan löytäminen ja käyttöönotto.

Hallitukseen jäseniä

Kiinnostaako yhdistystoimintaan perehtyminen pintaa syvemmältä? Tule mukaan Vegaaniliiton hallitukseen varmistamaan yhdistyksen toiminnan jatkuvuutta ja kehitystä!

Hallistustyöskentelyssä on mm. mahdollisuus keskittyä tiettyyn Vegaaniliiton hallinnon osa-alueeseen ja lähteä kehittämään sitä. Tärkeintä on tietenkin yhdistyslaissakin saneltujen velvoitteiden noudattaminen, mutta tekemistä riittää varmasti! Velvotteita ja vastuuta saa ottaa, mutta aina pidetään huoli siitä ettei kellekään tule jaksamista enemmän kannettavaa.

Vegaaniliiton seuraavan kauden hallitus valitaan aina syyskokouksessa, josta tiedotetaan erikseen jäsenille. Hallituksen jäsenten on oltava Vegaaniliiton jäseniä.

Hallituksen jäsenyys, vastuutehtävistä riippuen, vie aikaasi arviolta 5-10 tuntia kuukaudessa.