Tuoreimmat tapahtumat

Kevätkokous 2020

•  23.5.2020
  •  14.00

Vegaaniliiton sääntömääräinen kevätkokous pidetään 23.5.2020 kello 14 alkaen. Poikkeuksellisten olojen vuoksi kokous järjestetään etäyhteyksin.

Jäsenille on toimitettu kutsu kokoukseen jossa on pyydetty ilmoittautumaan etukäteen. Mikäli olet Vegaaniliiton jäsen etkä ole tällaista kutsua saanut, ole 21.5 mennessä yhteydessä osoitteeseen [email protected].

Mikäli et ole Vegaaniliiton jäsen, mutta yhdistyksen asiat ja niihin vaikuttaminen kiinnostavat sinua, voit liittyä jäseneksi tästä.

Vegaaniliitto on täysin vapaaehtoisvoimin toimiva yhdistys jonka tarkoitus on edistää kasvissyöntiä ja veganismia eettisistä, ekologisista ja terveydellisistä lähtökohdista. Vegaaniliitto ry on perustettu jo vuonna 1993 ja perustoimintaamme kuuluu mm. asiantunteva tutkittuun tietoon perustuvan ravitsemustiedon tuominen kaikkien saataville ilmaiseksi.

Kotka saa Virtaa Vegestä

•  7.3.
  •  10.30-15.00
  •  Messin b-talo

Lauantaina 7.3. kello 10.30 – 15.00 on mahdollisuus saada kattava infopaketti veganismista!

Virtaa vegestä -ravitsemustapahtuma tarjoaa tietoa monipuolisen ja terveellisen kasvisruokavalion koostamisesta. Luennosta ja dokumenttielokuvasta koostuva ohjelma sisältää paljon tietoa ja vinkkejä niin vegaaneille kuin sekasyöjillekin. Tapahtuma on maksuton. Tapahtuman aikana on tarjolla vegaaninen lounas 2 euron hintaan (Koko Kotkan keittiö, Messin b-talo).

Tapahtuman ohjelma:
klo 11 Luento: Vegaanin ravitsemus
Elintarviketieteiden maisteri, laillistettu ravitsemusterapeutti Johanna Kaipiainen luennoi aiheesta. Kaipiainen on tunnettu mm kirjastaan Vegaanin ravitsemus – Opas ruokavalion koostamiseen. Luento kestää tunnin ja sen jälkeen on varattu aikaa yleisön kysymyksille. Luennon aikana on tarjolla kahvia ja teetä.

Klo 12-15 Tarjolla vegaaninen lounas 2 euron hintaan Messin b-talossa.

klo 13.15 Elokuva: Vegucated
Palkittu dokumenttielokuva vegaaniksi ryhtymisestä. Elokuvassa kolme liharuokia ja juustoa rakastavaa newyorkilaista kokeilee vegaanista ruokavaliota kuuden viikon ajan. Elokuvan kesto on 77 minuuttia, se on englanninkielinen eikä siinä ole tekstitystä. Tarjolla pikkupurtavaa.

Virtaa vegestä -tapahtuman järjestää Animalia Kotka ja mukana on mm Vegaaniliiton ja Oikeutta eläimille -järjestön esittelypisteet.

Uusien ilta Turussa

•  28.1.
  •  18
  •  Turun eläinoikeuskeskus

Vegaaniliiton Turun paikallisryhmä järjestää uusien illan tiistaina 28.1. kello 18. Uusien ilta on tarkoitettu kaikille Vegaaniliiton toiminnasta kiinnostuneille. Tapahtumassa kerrotaan Vegaaniliiton ja paikallisryhmän toiminnasta sekä siitä miten siihen voi osallistua.

Tilaisuus on kaikille avoin, aktivismiin ei tarvita kuin innostusta ja hieman vapaata aikaa.

Uusien ilta järjestetään Turun eläinoikeuskeskuksella, osoitteessa Yliopistonkatu 2.
Mahdollisiin kysymyksiin vastataan osoitteessa [email protected]

Tervetuloa!

Vegaaniravitsemuksen perusteet -kurssi Ylöjärvellä

•  5.2.
  •  17.15-18.45
  •  Koulutuskeskus Valo

Vegaaniliiton ravitsemusasiantuntija Charlotta Hyttinen (ETM) kertoo kahden oppitunnin mittaisella kurssilla mitä kaikkien on hyvä tietää vegaanisesta ruokavaliosta ja siihen siirtymisestä.

Kurssi on maksuton, eikä vaadi ennakkoilmoittautumista. Se järjestetään Koulutuskeskus Valon auditoriossa osoitteessa Pallotie 5, Ylöjärvi.

Tapahtuma-aika: keskiviikko 5.2.2020 kello 17.15-18.45

Linkki Tampereen seudun työväenopiston tapahtumasivulle