Tuoreimmat tapahtumat

Ravitsemusluento vegaaneille

Vegaaniliitto järjestää keskiviikkona 7.10. kello 18-19 ravitsemusluennon henkilöille joille perusasiat vegaanisesta ruokavaliosta ovat jo entuudestaan tuttuja. Luento järjestetään Zoom-alustan välityksellä ja sen pitää Vegaaniliiton ravitsemusasiantuntijana toimiva ravitsemustieteilijä, elintarviketieteiden maisteri Charlotta Hyttinen.

Luento on osallistujille ilmainen eikä osallistujien tarvitse olla Vegaaniliiton jäseniä. Mukaan mahtuu rajallinen määrä osallistujia. Voit ilmoittautua tästä linkistä.

Ilmoittautumisen yhteydessä kysytään sähköpostiosoitetta, lähetämme siihen luentopäivänä osallistujille linkin jota klikkaamalla pääsee osallistumaan. Voit ilmoittautumislomakkeessa esittää etukäteen kysymyksiä ja myös kertoa tarkemmin mistä haluaisit kuulla luennolla.

Charlotta Hyttinen järjestää mm. vegaanisia kokkikursseja (myös etänä) ja tarjoaa ravitsemukseen liittyvää konsultointia.
Lisätietoja löydät sivulta https://www.ruokailo.fi/

Popup Kesäkahvila Turussa

Turussa järjestetään elokuun 3.-9. päivä Popup Kesäkahvilaa jonka tuotto käytetään Turun eläinoikeuskeskuksen hyväksi. Turun eläinoikeuskeskus on Animalian, Oikeutta eläimille -järjestön ja Vegaaniliiton paikallisryhmien yhteinen toimitila Turussa.

Kahvilassa myydään tietenkin vain vegaanisia herkkuja ja se on avoinna joka päivä kello 13-18. Lisää tietoja mm. tarjolla olevista tuotteista saa Turun eläinoikeuskeskuksen > Facebook-tapahtumasta < tai seuraamalla siellä toimivien paikallisryhmien Instagram-tilejä.

Pihlajan Vege – Pop Up

Vegaaniliiton Kokkolan paikallisryhmä tarjoilee vegaanisia herkkuja tarjolla kulttuuriviikon Pihlajan Vege – Pop Upissa! Tule maistelemaan ja ihastumaan, tarjolla sekä suolaista että makeaa.

Poikkea paikalle muuten vain tai jos haluat pelata varman päälle niin tee pöytävaraus ja ilmoita mahdolliset allergiat etukäteen. Ruokailu tapahtuu pihalla ja pöytiä asetellaan ympäri puutarhaa niin että turvaväliä jää tarpeeksi. Tarjolla lisäksi tietoa vegaaniliiton paikallistoiminnasta ja vegaaniruokavaliosta sekä -elämäntavasta.

Järjestäjinä toimii vegaaniliiton Kokkolan kokkauskerhon aktiivit, jotka valmistavat tapahtumaan keittoa, leipää ja makeita herkkuja. Pääruoasta vastaa paikallinen vegaaniruokayhtiö Happy Food and People!
Voitte halutessanne syödä koko menun tai valita haluamanne osaset. Menu saattaa vaihtua ja hyvää säätä tai ruoan riittävyyttä ei voida taata (paitsi tietysti niille jotka ovat varanneet etukäteen) mutta ruoka on takuulla maittavaa ja fiilis hyvä!

MENU (Koko menu maksaa 12€ sisältäen alkudrinkin ja kahvin/teen plus vapaavalintaisen jälkkärin)

Alkudrinkki, 1 €: maitohorsmajuoma

Alkuruoka, 5 €: kermainen kukkakaalikeitto nokkossipseillä & hapanjuurileipää, villiyrttipestoa ja härkäpapuhummusta

Pääruoka, 8 €: falafeleja ja lämmin salaatti

Jälkiruoka, 2 € : keksijäätelöä tai raparperipiirakkaa, vaniljakastiketta ja mansikkamelbaa tai maitohorsmapannacottaa.

Kahvi tai villiyrttitee, 1 €

Maksuvälineinä käteinen tai Mobile Pay. Pöytävaraukset ja kysymykset Facebookissa, puhelimitse 0404188700 (Pia) tai sähköpostilla [email protected]

Lisätietoja Facebook-tapahtumassa:

Kevätkokous 2020

Vegaaniliiton sääntömääräinen kevätkokous pidetään 23.5.2020 kello 14 alkaen. Poikkeuksellisten olojen vuoksi kokous järjestetään etäyhteyksin.

Jäsenille on toimitettu kutsu kokoukseen jossa on pyydetty ilmoittautumaan etukäteen. Mikäli olet Vegaaniliiton jäsen etkä ole tällaista kutsua saanut, ole 21.5 mennessä yhteydessä osoitteeseen [email protected].

Mikäli et ole Vegaaniliiton jäsen, mutta yhdistyksen asiat ja niihin vaikuttaminen kiinnostavat sinua, voit liittyä jäseneksi tästä.

Vegaaniliitto on täysin vapaaehtoisvoimin toimiva yhdistys jonka tarkoitus on edistää kasvissyöntiä ja veganismia eettisistä, ekologisista ja terveydellisistä lähtökohdista. Vegaaniliitto ry on perustettu jo vuonna 1993 ja perustoimintaamme kuuluu mm. asiantunteva tutkittuun tietoon perustuvan ravitsemustiedon tuominen kaikkien saataville ilmaiseksi.