Tule mukaan Vegaaniliiton toimintaan!

Tulevia tapahtumia ja ajankohtaisia asioita Vegaaniliitossa.

Uusien ilta, Turku

Lauantai, 21. tammikuu 2017 -
Turun eläinoikeuskeskus (Forum Kortteli: Kauppiaskatu 4, 20100 Turku)

Tervetuloa Vegaaniliiton Turun uusien iltaan lauantaina 21.1 klo 15-18.

Uusien iltaan ovat tervetulleita kaikki vegaaniudesta tai Vegaaniliiton toiminnasta kiinnostuneet olipa sitten pitkän linjan vegaani tai vegaaniudesta vasta kiinnostunut sekasyöjä. Uusien illassa kuullaan vegaaniliiton toiminnasta ja suunnitelmista ensi keväälle ja totta kai myös tutustutaan muihin osallistujiin. Tarjolla on juotavaa ja jotain pientä vegaanista syötävää. Klo 18 siirrymme jatkoille syömään ravintola Kuoreen.

Tapahtumapaikkana on Turun eläinoikeuskeskus, joka sijaitsee Forum korttelissa, Vegekaupan takahuoneessa. Liikkeen aukioloaikoina eläinoikeuskeskukseen pääsee Vegekaupan kautta, muina aikoina ulkokautta. Lauantaisin Vegekauppa sulkeutuu klo 16, joten mikäli tulee paikalle sen jälkeen, niin pitää tulla ulko-ovesta. Ulko-ovea voi olla hieman vaikea löytää, koska se sijaitsee sisäpihalla, joten jos tietää tulevansa myöhässä, kannattaa järjestäjiin ottaa etukäteen yhteyttä.

Cowspiracy-elokuvailta, Seinäjoki

Lauantai, 21. tammikuu 2017 -
Seinäjoen Nuorisokeskus (Puskantie 3, 60100 Seinäjoki)

Vegaaniliitto Etelä-Pohjanmaa ja Oikeutta eläimille Seinäjoki järjestävät kaikille avoimen ja ilmaisen Cowspiracy-elokuvaillan Seinäjoen Nuorisokeskuksen 2. kerroksen teatterisalissa lauantaina 21.1. klo 17. Elokuva on englanninkielinen, tekstitetty suomeksi. Kesto 85 min. Tervetuloa katsomaan yksi nykypäivän merkittävimmistä ympäristödokumenteista, joka kuvaa eläintuotannon ympäristövaikutuksia!

Satu Saunio Vegaanihaasteen vieraana, Joensuu

Keskiviikko, 25. tammikuu 2017 -
Kulttuurikahvila Laituri (Itäranta 10, 80100 Joensuu)

Satu Saunio on tamperelainen harrastelijaleipuri. Hänet tunnetaan Kamomillan Konditoria -leivontablogista, jota hän on kirjoittanut vuodesta 2009. Satu tulee puhumaan erityisesti kananmunattomasta leivonnasta ja kasvipohjaisten tuotteiden käytöstä leivonnassa.

Lisää Satusta ja hänen blogistaan voit lukea täältä http://www.kamomillankonditoria.com/p/info.html

Tapahtuman järjestävät Animalian, Oikeutta Eläimille ja Vegaaniliiton Joensuun paikallisosastot. Tapahtumassa on tarjolla pientä purtavaa.  Tapahtuma on pääsymaksuton. Tervetuloa!

Tapahtuma Faacebookissa: www.facebook.com/events/1388251607851698/

Vegaaniliitto Vegemessuilla, Helsinki

Lauantai, 28. tammikuu 2017 -
Kattilahalli (Sörnäisten rantatie 22, 00540 Helsinki)

Vegemessut on 28.1.2017 Helsingin Suvilahdessa järjestettävä vegaaninen ruokakulttuuritapahtuma. Messuille on kutsuttu kiinnostavimmat brändit ja järjestöt esittelemään työnsä tuloksia. Ohjelmasta vastaavat omien alojensa huiput – messuilla nähdään muun muassa niin Michelin-kokit Hans Välimäki ja Sasu Laukkonen kuin ravitsemustieteilijä Mikael Fogelholmkin.

Lue lisää Vegemessuista: vegemessut.fi

Vegaanihaaste-kokkauskurssi, Tampere

Tiistai, 31. tammikuu 2017 - 17:00
Pyynikin koulu (Hämeenpuisto 34, 33200 Tampere)

Vegaanihaastestartin kunniaksi järjestämme kaksi peruskurssia vegaanisen ruoan valmistukseen 16.1 ja 31.1! Kurssit ovat samansisältöiset, joten voit osallistua kumpaan vain.

Olemme saaneet opettajaksi Päivi Mattilan, joka on tuttu mm. Härkäpapua sarvista-kirjan yhtenä kirjoittajana! Tällä kertaa valmistamme Päivi Mattilan kolmen ruokalajin arki-illallisen Pyynikin koulun kotitalousopetustiloissa, ja lopuksi illallistamme yhdessä. Tervetulleita ovat kaikki jotka ovat kiinnostuneita vegaanisesta ruoasta, mutta varsinkin tuoreet vegaanihaastelaiset!

Tilavuokraa ja aineskuluja kattava osallistumismaksu on 7 €. Sitova ilmoittautuminen nimien ja erikoisruokavalioiden kera, sekä selkeästi kummalle kurssille (16.1 vai 31.1 osallistut) osoitteeseen: tampere@vegaaniliitto.fi

Tapahtuma Facebookissa: www.facebook.com/events/695989203901111/

Vegaanihaasteen nyyttärit, Helsinki

Sunnuntai, 5. helmikuu 2017 -
Helsingin toimisto (Suvilahdenkatu 4, 00500 Helsinki)
Tervetuloa Vegaanihaasteen nyyttäreille! Nyt juhlitaan vegaanisia vaihtoehtoja ja syödään yhdessä hyvässä seurassa! Tule siis tapaamaan muita haasteeseen osallistuneita sekä tuutoreita!

Voit tuoda yhteiseen pöytään vegaanisen suosikkiherkkusi, joko itsetehdyn tai kaupan valikoimista poimitun. (Jos tarvitset ideoita kaupan tarjonnasta valitsemiseen, niin kurkkaa sivusto www.vegaanituotteet.net) Allergikot arvostavat, jos jaksat kirjoittaa ylös tarjottavan tuotteen ainesosat.

Nähdään nyyttäreillä!

Tapahtuma Facebookissa: www.facebook.com/events/222956084776854/

Tule mukaan yhdistyksen toimintaan!

Vegaaniliitto etsii jatkuvasti aktiivisia vegaanisen elämäntavan puolestapuhujia joukkoihinsa. Ruohonjuuritason vapaaehtoistoiminnassa hyödyksi on kaikenlainen osaaminen ja halu toimia hyvän asian puolesta!

Paikallisryhmien toimintaan pääset mukaan osallistumalla paikallisryhmien tapaamisiin. Mikäli Ajankohtaista-sivulla ei näy toimintaa paikkakunnallasi, tarkista Yhteystiedot-sivulta, onko paikkakunnallasi Vegaaniliiton yhdyshenkilöä ja tiedustele häneltä seuraavan tapaamisen ajankohtaa. Yhdyshenkilöt toimivat linkkinä muiden paikkakunnan aktiivien välillä.

Mikäli käy ilmi, että paikkakunnallasi ei ole vielä Vegaaniliiton yhdyshenkilöä, voit ryhtyä sellaiseksi itse! Ole se muutos, jonka haluat maailmassa nähdä, ja aktivoidu! Ota yhteyttä meihin, niin mietitään yhdessä toimintamahdollisuuksia paikkakunnallasi: vapaaehtoiset@vegaaniliitto.fi

Avoimet tehtävät

Kiinnostaako Sinua muunlainen vapaaehtoistyö? Kyllä, kertokaa lisää!

Toimistot

Meillä on toimisto sekä Helsingissä että Tampereella. Helsingin toimiston osoite on Suvilahdenkatu 4, 00500 Helsinki. Toimisto sijaitsee lähellä Sörnäisten metroasemaa. Samoissa tiloissa on Animalian toimisto.

Tampereen toimiston löydät osoitteesta Kuninkaankatu 39, 33200 Tampere (lähellä Laukontoria). Myös Tampereen toimistolta löytyy Vegaaniliiton lisäksi muita yhdistyksiä.

Katso tarkemmat tiedot Yhteystiedot-sivulta.

Aktivoidu, vaikuta ja tule rohkeasti mukaan! Vegaaniliitto tarvitsee juuri sinua!